Koronavírus fertőzéssel kapcsolatos információk

Kedves Pácienseink!

2020. 11. 10-től a koronavírus járvány miatt újra veszélyhelyzetet hirdettek ki.

A veszélyhelyzet ideje alatt lejáró hivatalos okmányok a veszélyhelyzet lejárta után 60 napig érvényben maradnak..

Rendelőnkben továbbra is kérjük a maszk használatát és az általános óvintézkedések betarását.

BETARTANDÓ ÓVINTÉZKEDÉSEK

Az új koronavírus járvány terjedésének megelőzése érdekében az alábbi óvintézkedések betartása szükséges:

Mosson kezet rendszeresen és alaposan, legalább 20 másodpercig szappannal és folyóvízzel, vagy tisztítsa meg alkoholos kézfertőtlenítővel!

• hazaérkezés után
  • ételkészítés előtt és közben
  • étkezés előtt o WC használatot követően
  • tüsszentés, köhögés, orrfújás után
  • beteggel érintkezés előtt és után
  • állatokkal vagy állatok ürülékével való érintkezés után

• Szemhez, szájhoz, archoz ne nyúljon, illetve csak kézmosást követően!

• Szellőztessen rendszeresen!

• Otthonában tisztítsa a gyakran megérintett felületeket rutinszerűen (például: asztalok, ajtókilincsek, villanykapcsolók, fogantyúk, íróasztalok, WC-k, csapok, mosogatók és mobiltelefonok)!

• Kerülje a nagy tömeget, zárt légterű helyiségeket!

• Kerülje az érintkezés betegekkel, aki köhög, tüsszög, lázas – legyen bármilyen okból a betegsége (influenza, bakterális fertőzés, egyéb)!

• Köhögéskor, tüsszentéskor használjon papírzsebkendőt, amit használat után azonnal dobjon el! Amennyiben erre nincs lehetősége, ne kezébe köhögjön illetve tüsszentsen, hanem behajlított kar könyökhajlatába!

• Amennyiben Ön beteg, tartson távolságot másoktól!

KINÉL MAGASABB A KOCKÁZAT?

Eddigi ismereteink szerint magasabb kockázat áll fenn a COVID-19 súlyosabb kórlefolyására a következő személyeknél: Idősebbek Súlyos betegség kockázata magas 50 és 60 év között, illetve az idősebb személyeknél.

Az idős betegcsoportok magasabb kockázattal bírnak a COVID-19 vírus okozta súlyosabb megbetegedésre, tekintve, hogy az ő immunrendszerük kevésbé jól reagál egy fertőzésre. A nem specifikus betegségtünetek, mint például láz, a legyengült immunrendszerük végett kevésbé jellemzőek, vagy akár hiányozhatnak is, feltehetőleg ezen betegek később fordulnak orvoshoz. Krónikus betegséggel élők A különböző alapbetegségek, mint például szív-érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, légzőszervi megbetegedések, rosszindulatú daganatos megbetegedések, máj és-vesebetegségek, kórtól függetlenül, súlyosbíthatják a kórlefolyást. Idős embereknél a fennálló fent említett alapbetegségek és az idős kor együttesen magasabb kockázatnak számít, mintha csak egy tényező (életkorkor vagy alapbetegség) lenne jelen. Multimorbid betegeknél a kockázat még magasabban, mintha csak egy alapbetegség állna fel. Immunszupprimált betegeknél (pl.: immundeficiencia miatt, immunrendszert elnyomó gyógyszeres kezelések, mint pl. szteroid, kemoterápia) szintén magasabb a kockázat. Még nem kellően ismert, hogy a fenti kockázati tényezők más életkörülményekkel történő kombinációja milyen magas kockázatot jelent a betegség súlyosságát tekintve.

KINÉL NINCS MAGASABB KOCKÁZAT?

Eddigi ismereteink szerint nem áll fenn magasabb kockázat a COVID-19 súlyosabb kórlefolyására a következő populációban: Eddigi kínai kutatások szerint a várandósok nem tekintendőek magasabb kockázatú betegcsoportnak a hasonló egészségügyi állapotú, nem várandós populációhoz képest. A gyermekek körében eddig nem számoltak be a betegség súlyos kimenetelének magasabb kockázatáról.

TOVÁBBI SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGE?

Amennyiben további kérdés merül fel Önben, az alábbi elérhetőségeken állnak az Ön szíves rendelkezésére:

• telefonszám: 06 80 277 455 és 06 80 277 456

• emailcím: koronavirus@bm.gov.hu

• honlap: https://koronavirus.gov.hu/

• facebook oldal és messenger: https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu/

CORONAVIRUS

Dear Patients, If you have travelled from an affected area or contacted someone else who have had or since then developed symptoms such as fever, shortness of breath, cough, call your general practitioner or the Hungarian Institute of Public Health’s (NNK) toll-free information line, where the general public’s questions about the coronavirus are answered as fast and accurate as possible.

06-80-277-455 06-80-277-456

Further, frequently uptated and official information about the coronavirus can be found at:

koronavirus@bm.gov.hu www.koronavirus.gov.hu